Wednesday, June 30, 2010

3 bachelors' penang trip, awesome! day 1

Peeps, this should be a update for weeks ago. I was stuck in the kotabharu without any flying sortie, so this was damn boring. Daily routine was just wake up, eat and sleep. Due to zest on good foods, craving for delicacy. I came out a plan with my best friends, vincent and philip , that was a trip to penang! A day before, we decided everything including hotel and schedule. We started up the engine by 6o'clock morning, took about 5 hours duration. Orh yea, this was a 3days 2nights trip!
To-do-list in Penang
# watch movie! Karate kid! ahhh chiak!
# food satisfaction { char kuey teow, asam laksa, prawn mee, kuey teow soup, cendol, blablabla }
# shopping! { weih, mux buy something la! }
# clubbing and beer ! { kotabharu pubs are damn frigging lousy! ish! }
# relaxation { spa maybe? }
# craving for big building!! { yea right, kotabharu doesn't have big building! }

Photobucket
penang bridge, the significant



Photobucket
vincent and i, philip was sleeping at behind! XD


Once we got into the island, we were lost ! wtf?! Actually we travelled without any idea, map or guidance, how dare were we. XD By calling anyone from penang, we able to get on track, looking for TuneHotel.

Photobucket
finally i got rid of dead malay town, able to see alot of chinese shops! phewww



Photobucket
After tracking the road blindly, at last we checked in TuneHotel! wow woW!


Photobucket
3 persons with 2 beds, the room was tiny but kinda small.
Anyhow, this was quite expensive due to late booking, cost us 85bucks.



Photobucket
my first thing to do when free, Online weih!


We planned to shower at first, after that head to Gurney plaza for shopping. While waiting for shower turns, camwhore time!

Photobucket
me, myself!


Photobucket
with vincent, a lousy shot!



Photobucket
Noob pose! XDD




Photobucket
act cute?! omg!



Photobucket
Philip, nude one! Omg!



Photobucket
now act cool , =.=''



Photobucket
another so-called cool


Photobucket
weeeeeeee


Before Shopping, we were looking for local nice foods. Well, as we were not penang gang, hardly to get nice foods without any signs. However, we managed to find it! First spot, kuey teow soup!

Photobucket
tada!! kuey teow soup! Up to satisfaction !


Photobucket
this fella was trying his luck with lottery ! XD



Photobucket
Okie, Gurney Plaza here we come!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Frankly, we were look like kampung boys get into the big city! hahaha, by looking at those brandy shops, we were so excited!
Of course, movie was a must besides shopping. Karate kid, a nice movie!



Photobucket
komtar tower, another significant !



Photobucket
about evening...........

Time for dinner ! As we were not very familiar with the roads here. Basically the only choice was Gurney drive for dinner. Yea, i knew the foods over there were not the best in penang, but still nice! XD


Photobucket
first of all, char kuey teow!! long queue weih!! omg
i guess this is the famous one in gurney drive ? XD



Photobucket
my favourite char kuey teow!!



Photobucket
dessert stall, craving for ABC. The uncle was kind one!



Photobucket
my ABC!



Photobucket
wantan mee, by philip lau! XD



Photobucket
of course, not without fried foods!!



Photobucket
kuih apom, another craving


Photobucket
opps, hand shaking! XD



Photobucket
foods around, hohoooooo
bloated!!

After dinner, should we go for entertainment? Hardrock cafe was our target, as it was quite new in penang and of course, we love hardROCK!

Photobucket
hardrock hotel



Photobucket
posing at outside! hahaha



Photobucket
philip's turn with vincent!




Photobucket
the hardrock cafe!!



Photobucket
nice decoration~



Photobucket
this fella again! XD



Photobucket
i was with the giant guitar!!



Photobucket
there was a performance too, enjoyed it !

Next point would be craving for beer and club! As many of you know, the place famous with clubs and pubs in penang, which ever i don't really know the name of that place! XD


Photobucket
we bumped into the worldcup festival as well that time!
5 screens !!!! did you see that ?!!!!

Photobucket
damn crowded weihhhh...



Photobucket
you can see that everyone was watching the match..
football fever!!


Photobucket
the dance of worldcup theme song!
waka waka ~~


Photobucket
mois!
number one in penang road?!

we didn't really drink much as in gotta keep conscious for other leisure! Supposingly vincent was looking for foot spa after drink. Too bad, he failed for it, didn't know where to get. XD We headed back hotel and looked for supper. We were too lucky by know nothing on the best foods in penang, we bumped into one! The famous prawn mee in penang { only available in midnite } =.='

Photobucket
famous prawn mee, totally different with other places
located opposite to TuneHotel!



what's up next? Stay tune for day 2, okie ?
-drew-

Monday, June 28, 2010

IDD calls @ italk Who@!

hey guys ! here i come with updates ! Do you know anything about italkWhoa? It's kinda happening recently. I have posted about it before, if you wana know anything about it, click it ! For this time, i would like to share about the IDD calls !


Photobucket

Wanna call someone around the world but feel so heavy to make an expensive call ? Why don't you just subscribe italkWhoa! to enjoy lowest IDD call rates ?!

§ iTalk Whoa Voice is a VoIP service. You can make calls from your iTalk Whoa account to any mobile or fixed line which are charged at iTalk Whoa rates or talk freely with another iTalk Whoa subscriber online.

· After you log in, click on the phone icon. Use the dialer provided.

· You just need to have a microphone connected to your computer and dial.


take a look at the rate below! GET YOUR DESTINATION TO MAKE A CALL !!

Photobucket

Normal Calls (Fixed Lines): 10 sen/min NATIONWIDE

Mobile Calls: 15 sen/min NATIONWIDE to ALL NETWORKS





Photobucket
what are you waiting now ?! Sign it up right now to enjoy the best rate !
iTalkWhoa!, everything in ONE!


-drew-











Thursday, June 3, 2010

conversion

yo peeps! Glad to tell you guys that i just passed my flight test!! blurrrrppp!! I tell you what, it was way too stress!! Basically the test was not very hard, but the thing is you gotta remain calm always because the examiner would try out his best to frighten you, stress you up! You will get screwed up with his harsh words, terrible actions, shouting @ you, whatever way just try to make you nervous and make mistake so that you'll fail the test!!

Fortunately, i passed it! Although with some bad comments, haha well who cares ?! As long as i passed it ! Rewind to that day, i was kinda lucky. Starting from early in the morning, coincidentally there was a jet fighter "sukhoi" flew bypass kota bharu airfield. I was able to record it down as below. Sadly i don't know why my camera lens went blur in a sudden. Shiit...


video

Right after that, i went through my flight test. Did all the maneuvers and exercises such as circuits, practice forced landing, engine failure after take-off (EFATO), medium turn, steep turn, stalling, and etc. Eventually finished everything in 1 and a half hour. Of course as i mentioned just now, i managed to pass the test. phewww! thanks god! So now, due to next different kind of air exercises requirements, i do need to convert my type rating to another aircraft, in other meaning i gotta change aircraft!! wooohhhoooo ~

To fly another type of aircraft doesn't same like you change another car to drive. It does need you to study the behavior of that plane and sit for the "type tech" paper test to ensure that you're clear with everything about the plane. Afterward, you do need to fly 5 hours with instructor to understand and familiarize the plane's behavior. This is what we called as conversion. Just a reminder for you, previously i flew "eagle 150b" aircraft and now i'm going to change to "diamond40 / da40 " aircraft.

Photobucket
this is eagle 150b
does it look so retarded to you ? XD


Photobucket
another shot!
this was the last flight in Eagle !!


Photobucket
frankly i don't really like this plane, problems a lot !
and so... F you! XD bye Eagle!


Photobucket
my next target Diamond40!! wooohooo~
does it look so high tech to you?!! much more better than Eagle, right?!
so cool right?!


Photobucket
These are the Airplane Flight Manual and the checklist
i gotta start to study ! hmm


The random, my friend mohd faez just passed his PPL test too. i interviewed him right after the test as video below!!

video



p/s : i bought KFC dinner plate with snack plate price! my pretty lucky day!

-drew-